• تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مرداد 1403 - 0:02
  • کد خبر : 2568
  • چاپ خبر
بوکان
با حضور مسئولان شهرستانی و خیرین؛

برگزاری جلسه حمایت از زندانیان در بوکان

با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی از خیرین بوکانی دومین جلسه حمایت از زندانیان طی سال جاری برگزار ش

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ جلسه انجمن حمایت از زندانیان بوکان با حضور فرماندار، دادستان، رئیس دادگستری و اعضای هیئت‌مدیره در محل دفتر رئیس زندان شهرستان برگزار و در حمایت خانواده‌های زندانیان تصمیم‌گیری شد.
 .
 در ابتدای این جلسه سعادتی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بوکان گزارشی از اقدامات انجام‌شده این مرکز را ارائه و گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی اهدا شده از طرف این انجمن را تشریح نمودند.
 
 وی همچنین به ارائه پیشرفت کارهای اداری و عمرانی در خصوص راه‌اندازی مغازه‌های تجاری انجمن گزارشی ارائه نمودند.
 
در ادامه رحمانی رئیس زندان در سخنانی گفتند، رویکرد انجمن توانمندسازی خانواده‌ها با کمک خیرین تلاش انجمن توسعه فرهنگ کار و راه‌اندازی مشاغل خانگی برای آنهاست.
 
 دادستان بوکان نیز به رسالت اصلی انجمن اشاره کرده و گفت: باید خانواده‌های نیازمند و کم‌درآمد به‌درستی شناسایی شوند و با اولویت‌بندی نیازهای اولیه خانواده برطرف گردد.
 
 علی زاهد در خصوص اشتغال زندانیان اظهار کرد: متأسفانه دلیل ارتکاب جرم و بزه توسط بخش عمده‌ای از زندانیان را می‌توان در نبود اشتغال در بوکان دانست و گفت: متأسفانه شاخص‌های اشتغال‌زایی در بوکان نمره‌های پایینی را نشان می‌دهد که همین موضوع در نهایت ناهنجاری‌های را سبب می‌شود.

وی عنوان کرد: لازم است مدیران شهرستانی در حوزه اشتغال‌زایی اقدامات جهادی را انجام دهد و همچنین با شناسایی و معرفی زندانیان مستعد و کاربلد در صنعت، این اشخاص ضمن معرفی به کارگاه‌ها و اماکن صنعتی و تولیدی مشغول کار شوند.

وی در پایان سخنانش ضمن اشاره به دخیل بودن ادارات در تسهیل روند ایجاد کارگاه‌های تولیدی و کارآفرینی در شهرستان، خواستار هماهنگی و تعامل اداری شهرستان در پروسهٔ اشتغال‌زایی زندانیان با دو هدف کاهش بیکاری در سطح جامعه و نیز افزایش بازگشت جامعهٔ زندانیان به آغوش جامعه شد و افزود این مسئولین این خدمت را به‌نوعی عبادت برای خود قلمداد نمایند.

فرماندار بوکان نیز ظرفیت و ساختارهای شهرستان به جهت اشتغال‌زایی برای این قشر آسیب‌پذیر در جامعه را مطلوب ارزیابی نموده و افزود: برنامه‌های تدوین شده از سوی فعالین اقتصادی و صنعتی در جهت اشتغال باید تسهیل شود تا شاهد رشد روند اشتغال زندانیان در سطح شهرستان بوکان باشیم.

صنعتی افزود؛ یکی از اولویت‌های چند سال گذشته سازمان زندان‌ها، اشتغال و حرفه‌آموزی است و ارتقای بسترهای لازم در این حوزه، زندانی و خانواده وی را به درآمد پایدار می‌رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادارات شهرستان را مورد خطاب قرارداد و با اشاره به سال مزین به شعار حمایت از تولید با مشارکت مردم بر حمایت و حضور رؤسای ادارات و مسئولین در واحدهای تولیدی مردم‌محور به‌منظور رسیدگی و رفع مشکلات این واحدها و توسعه هرچه بیشتر اشتغال تأکید نمود.
 
 صنعتی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در این شهرستان گفت: می‌توان درآمدهای پایدار ایجاد کرد کافی است حرکت جهادی در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت‌های مردم خیرخواه و نیک‌اندیش، پروژه‌های درآمدزایی و برای این منظور استفاده کرد.
 
 در ادامه باتوجه‌به فرارسیدن شهریورماه و به‌تبع آماده‌سازی برای مدارس کمک‌های برای خانواده زندانیان دارای دانش‌آموز در نظر گرفته شد.
 
 همچنین در راستای ارائه برنامه‌های فرهنگی راه‌اندازی سینمای زندان با استفاده از ظرفیت‌های خیرین و انجمن حمایت از زندانیان در زندان مصوب شد و ارائه بسته‌های معیشتی و نقدی برای کلیه خانواده‌های تحت پوشش از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − یازده =