• تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 0:59
  • کد خبر : 2498
  • چاپ خبر
بوکان
با حضور جمعی از مدیران شهرستانی؛

برگزاری جلسه ترویج ایثار و شهادت در بوکان

با حضور مدیران شهرستانی دومین جلسه ترویج ایثار و شهادت در بوکان در راستای برگزاری مراسمات مختلف در این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ جلسه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و هماهنگی‌های لازم جهت برنامه‌های مختلف با محوریت دفاع مقدس و فرارسیدن ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور امام‌جمعه، جمعی از رؤسای ادارات و دیگر مسئولین و دبیری بنیاد شهید و امور ایثارگران بوکان برگزار شد.
 
 در این جلسه در خصوص برنامه‌های پیش‌رو برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدارهای مستمر با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و برنامه‌های سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفتگو تبادل نظر و اتخاذ تصمیم شد.
 
امام‌جمعه بوکان در ابتدای این جلسه شهدا را زنده و عالم بر اتفاقات و وقایع عنوان و بر لزوم تقدیر و گرامیداشت شایسته این سرمایه‌های عظیم اجتماعی و خانواده‌هایشان تأکید و عنوان نمود: نظام جمهوری اسلامی با خون شهدا و جانبازان گران‌قدر حراست و پاسداری می‌شود.
 
 ماموستا ملا عباس احمدی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است فرهنگ ایثار و شهادت در میان
 نسل جوان تبیین شود.
 
 وی بیان کرد: تبیین فرهنگ جهاد و شهادت در میان نسل جوان بی‌تردید می‌تواند همچون سدی محکم کشور را از چالش‌های متعدد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بیمه کند.
 
 در ادامه این جلسه فرماندار بوکان نیز گفت: لازم است الگوسازی برای نسل‌های آینده از اسوه‌های ایثار و شهادت در کلیه مراسمات و گروه‌های ترویجی در رأس توجه باشد.
 
 خشایار صنعتی افزود: نسل حاضر برای رشد و بالندگی خود نیاز به شناخت و معرفت فرهنگی دارد و چه فرهنگی ناب‌تر از ایثار و شهادت.
 
 وی عنوان کرد: وجود والدین گران‌قدر و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را باید جزو سرمایه‌های اجتماعی دانست که همچون گنجی گران‌بهای در کنار نا هستند.
 
وی ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ترویجی و دیدارهای مستمر با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان را از اولویت‌های ترویجی برای کلیه خادمان مردم عنوان داشت و تصریح کرد: هدف از دیدار و تکریم جامعه ایثارگران و آزادگان زنده نگهداشتن نام شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری و بیداری انسانی در جامعه است.
 
 در ادامه این جلسه همچنین تصمیمات لازم جهت اعزام کاروان راهیان نور به یادمان شهدای شمال غرب اتخاذ گردید.
 
 فرماندار بوکان دراین‌خصوص نیز گفت: بازدید از یادمان شهدا برای بسیاری از افراد حتی آن دسته از افرادی که به مسائل مذهبی و شهدا علاقه‌ای ندارند آرامش روحی و لذت بخشی را به همراه دارد و از همه مهم‌تر قرارگرفتن در مسیر عروج و عرفان شهیدان بها و ارزش معنوی و روحانی برای آنها دارد.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − دوازده =