• تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مرداد 1403 - 0:07
  • کد خبر : 2428
  • چاپ خبر
بوکان
در حاشیه جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان صورت گرفت؛

برسی مشکلات بوکان در گفتگو با مسئولان

در حاشیه جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مسئولان استانی و شهرستانی در گفتگو با خبرنگار ما، مشکلات شهر بوکان را برسی و واکاوی کردند.

به گزارش سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ در حاشیه برگزاری جلسه کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان بوکان خبرنگار ما با تعدادی از مدیران شهری و استانی در خصوص وضعیت بودجه و پروژه‌های آنان به گفتگو پرداخت.
 
 مسئول دفتر نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی در این گفتگو با اشاره به چندین مشکل اساسی در سطح شهرستان گفت: متأسفانه یکی از چالشی‌ترین مشکلات شهرستان در حوزه راه‌های مواصلاتی شهری و روستایی است که می‌بایست در این حوزه و به علت ضرورت اقدامات ملموسی انجام گیرد.
 
 احمد رحمانی افزود: متأسفانه با علت عدم استاندارد بودن راه‌های مواصلاتی شهرستان هر روزه شاهد تصادفات زیادی هستیم که این مهم می‌طلبد اقدامات فوری در این حوزه انجام شود.
 
 وی با اشاره به مشکل تنش آبی در سطح شهرستان نیز افزود: با گرم‌شدن هوا شاهد مشکلات عدیده‌ای در حوزه آب در سطح شهر و روستاهای بوکان هستیم هرچند مدیریت شهری در این حوزه تلاش‌های زیادی انجام داده اما نیاز است در راستای پروژه‌های تعریف شده برای کاهش این مشکل بودجه لازمه در اختیار شهرستان قرار گیرد.
 
 احمد رحمانی کمبود فضاهای آموزشی بخصوص در حاشیه شهر را از مهم‌ترین مشکلات شهر بوکان دانست و عنوان کرد: هم اکنون شاهد تراکم ۴۵ تا ۵۰ نفری دانش‌آموزان در کلاس‌های درس نقاط حاشیه و روستاهای هم‌جوار بوکان هستیم که این یک فاجعه است.
 
 مسئول دفتر نماینده بوکان در مجلس بیان کرد: حوزه سلامت، ترافیک شهری، شهرک دامداران و اشتغال نیز از دیگر مشکلات شهری بوکان هستند که امید است با برنامه‌ریزی و تزریق اعتبارات لازمه شاهد کاهش این چالش‌ها باشیم.
 
مسئول بازرسی استانداری آذربایجان غربی نیز در این گفتگو به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای رشد شاخص‌ها در بوکان اشاره و گفت: در سال ۴۰۲ شاهد اختصاص ۲۸۰ میلیارد تومان بودجه به شهر بوکان بودیم که از این مهم تا کنون ۱۴۰ میلیارد تومان در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی وصول شده است.
 
 موسی خانی ادامه داد: در همین راستا و با پیگیری‌های مدیریت شهری شاهد رشد ۲۱ درصدی اعتباری بوکان در سطح استان طی سال جاری هستیم.
 
 وی بیان کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای بوکان در سال جاری ۲۸۰ میلیارد تومان است که با ۳۰ میلیارد اعتبار در اختیار نماینده مردم در مجلس این میران به ۳۱۰ میلیارد خواهد رسید.
 
 موسی خوانی افزود: برابر دستورالعمل‌ها تزریق و توزیع اعتبارات بر اساس پیشرفت پروژه خواهد بود و طرح‌های بالای ۸۰ درصد بیشترین میزان تخصیص را به خود اختصاص خواهد داد.
 
 وی با اشاره به بعضی از حوزه‌های مهم شهرستان گفت: برای حوزه آب بیش از ۳۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که البته این آمار احتمالاً با تغییراتی همراه خواهد بود.
 
 در ادامه امام‌جمعه بوکان نیز در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: باید مدیران پاسخگو باشند که چرا بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات در سال گذشته جذب نشده است.
 
 ماموستا ما عباس احمدی افزود: بوکان در بسیاری از حوزه‌های راه، مراکز آموزشی، آب، بهداشت و بسیاری از موارد دیگر با مشکلات بسیاری روبه‌رو است؛ ولی اکنون شاهد آنیم که بیش از ۱۰۰ میلیارد از بودجه تعیین شده برای بوکان به علت کم‌کاری تعدادی از مدیران تخصیص داده نشده است.
 
 وی تصریح کرد: مسجد جامع باید در اولویت تخصیص‌ها قرار می‌گرفت؛ زیرا این مکان به‌عنوان قلب شهرستان در تمام مراسمات عبادی سیاسی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
 امام‌جمعه بوکان بیان کرد: اکنون مسجد جامع به‌ویژه در بخش بانوان با مشکل شدید کمبود مکان روبه‌رو است که همین مهم سبب گلایه بسیاری از شهروندان شده است

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 4 =