• تاریخ انتشار : یکشنبه 12 فروردین 1403 - 1:44
  • کد خبر : 1256
  • چاپ خبر
بوکان
سرپرست شهرداری بوکان:

برخورد جدی با ساخت‌و‌سازهای غیر قانونی ادامه دارد

شهردار بوکان از برخورد جدی با ساخت‌و‌ساخت‌و‌سازهای غیر قانونی در سطح شهر خبر داد و این مهم را جز مهمترین برنامه های خود اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ بیش از پنج ماه از آغاز کشمکش‌های پارلمان محلی بوکان بر سر استیضاح شهردار می‌گذرد، هر چند در نهایت و در این کشمکش شورای شهر موفق به عزل شهردار این شد؛ اما همین مهم سبب بی‌توجهی مدیریت شهری بوکان به حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز گردید.
 
 برابر آمارهای غیررسمی در چهار ماه گذشته و به علت درگیر بودن شهرداری در حوزه مسئله استیضاح شهردار بیش از ۴۰۰ ساخت‌وساز غیرمجاز در اطراف و حاشیه‌های شهر بوکان ساخته شده که تماماً به‌صورت ناایمن و غیراستاندارد بوده‌اند.
 
 همین مهم سبب شده تا شهرداری طی یک ماه گذشته و با همکاری دیگر ارگان‌های مرتبط به این مهم ورود پیدا کرده هرچند دیگر شاید دیر شده باشد.
 
 در همین رابطه سرپرست شهرداری بوکان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مردم بوکان مطمئن باشند که ساخت‌وسازهای ناایمن و غیرمجاز یکی پس از دیگری تخریب خواهند شد.
 
 امیراحمدی عنوان کرد: عملیات تخریب ساخت‌وسازهای غیراصولی و ناایمن با جدیت تمام و حمایت و همکاری ارگان‌های قضایی و انتظامی از روزهای گذشته در دستور کار قرار گرفته و با سودجویان و دلالان این عرصه برخورد قانونی خواهد شد.
 
 سرپرست شهرداری در ادامه افزود: ساخت‌وسازهای غیرمجاز، غیراصولی و ناایمن متأسفانه علاوه بر زشت شدن و ناهمگونی چهرهٔ شهر باعث ایجاد و رشد بناهای ناایمنی خواهد شد که در پی کوچک‌ترین حوادث بزرگ‌ترین تلفات جانی و مالی را به دنبال خواهد داشت.
 
 وی همچنین در ادامه افزود: رشد قارچ‌گونهٔ ساخت‌وسازهای غیرمجاز باعث ازبین‌رفتن زمین‌های مرغوب کشاورزی و ازبین‌رفتن معابر و حذف اماکن خدماتی، بهداشتی، آموزشی، فضای سبز، و… شده که سرانجام باعث ورود زیان بسیار در بلندمدت به شهر و مجموعه همشهریان خواهد شد.
 
 احمدی در پایان ضمن دعوت از همشهریان به خودداری از ساخت‌وسازهای بدون پروانه ساختمانی و رعایت اصول مهندسی، از تخفیف تا پنجاه‌درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهرداری خبر داده و عنوان کرد: اخذ پروانه ساختمانی قطعاً باعث افزایش بها و ارزش ملک موردنظر شده و از ورود خسارات در بلندمدت به عموم مالکین و شهروندان گرامی نیز جلوگیری خواهد شد.

هرچند مبارزه شهرداری با ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز سال‌های متمادی ادامه دار بوده اما به علت‌های مختلف و آشکار برای مدیریت شهری همچون تخلفات گسترده در واحد پلیس ساختمانی طی سالیان گذشته هیچگاه این مهم به سرانجام نرسیده و یا به صورت مقطعی بوده است.
بر کسی پوشیده نیست که این ساخت‌و‌سازهای غیر ایمن دست های پشت‌پرده فراوانی همچون مالکان زمین‌های اطراف شهر، دلالان و بنگاه داران و بعضی از نیروهای شهرداری بخصوص در واحد پلیس ساختمانی دارد که شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط بایستی به این مهم ورود جدی داشته باشند
 
 بی شک ساخت‌وسازهای غیرمجاز جدای از مسئله غیر ایمن و استاندارد چالش‌های بسیار متعددی را برای حوزه مدیریت شهری ایجاد می‌کند که عبور از آنها نیاز به هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلانی است.
 
 با ساخت‌وسازهای غیرقانونی و قارچ‌گونه در حواشی شهر طی چند ماه آینده کمبود فضاهای آموزشی، عدم امتیازدهی انشعابات آب، برق، گاز و تلفن، کمبود امکانات بهداشتی و ده‌ها مسئله دیگر گریبان‌گیر مدیریت شهری می‌شود.
 
 درگیری شهرداری با حواشی استیضاح شهردار وقت و نبود مدیریت جامع در حوزه اجاره‌بهای مسکن چنین چالش‌های را در سومین شهر پرجمعیت استان با پنج محله بزرگ حاشیه‌نشین ایجاد کرده است.
 
 هرچند اعضای شورای شهر باید پاسخگوی ایجاد چنین وضعیت ایجاد شده‌ای در سطح شهر به علت پافشاری و درگیرکردن مدیریت شهری در مسئله استیضاح باشند؛ اما نباید از این مهم غافل شد که پیشگیری بهتر از درمان است و بهترین راه پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز مدیریت اجاره‌بهای مسکن و همچنین برخورد قانونی با بعضی از دلالان و بنگاه‌داران این حوزه است.
 
 امید است شهرداری بوکان به‌عنوان متولی اصلی ساخت‌وساز در سطح شهر ازاین‌پس ورود جدی به این مهم داشته باشد و با متخلفان این حوزه در این ارگان نیز به‌شدت برخورد کند.
 
 انتهای خبر
 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + هفده =