• تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 0:48
  • کد خبر : 1772
  • چاپ خبر
بوکان
رئیس شورای شهر سیمینه عنوان کرد:

بخش سیمینه بوکان گرفتار در مشکلات

رئیس شورای شهر قره‌موسالو بوکان با اشاره به مشکلات عدیده موجود در این منطقه، بخش سیمینه را گرفتار در چالش‌ها و مشکلات دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ بخش سیمینه بوکان با مرکزیت شهر سیمینه (قره‌موسالو) در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال بوکان و در مسیر این شهرستان به میاندوآب قرار دارد.
 
شهر سیمینه در سال ۱۳۸۲ و با تأیید وزارت کشور از نظر تقسیمات کشوری و با مرجعیت ۷۵ روستا به شهر تغییر یافت تا ساکنان این منطقه بتوانند از وجود ادارات مختلف در آن بهره‌مند شوند.
 
 هم اکنون و بر اساس آخرین سرشماری‌ها بیش از ۴۰ هزار نفر در بخش سیمینه ساکن هستند که بخش اعظمی از جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهد.
 
 بخش سیمینه با سه دهستان آخ تاچی شرقی، آخ تاچی محالی و دهستان ده بکری قطب کشاورزی و دامداری بوکان و حتی استان آذربایجان غربی است که متأسفانه ساکنان آن با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.
 
رئیس شورای شهر سیمینه در خصوص مشکلات عدیده این بخش در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هدف از تأسیس شهرهای جدید کاهش سفرها، مهاجرت معکوس، توجه به بخش روستایی و ایجاد و تأسیس ادارات مختلف در آن منطقه برای رفاه بیشتر مردم است.
 
 قانع قرنی ادامه داد: شهر سیمینه از سال ۸۲ و بنا به دستور وزارت کشور و با مصوبه تقسیمات کشوری از روستا به شهر تبدیل شد تا با راه‌اندازی ادارات مختلف از مهاجرت مردم به شهر بوکان جلوگیری شود.
 
 وی ادامه داد: اکنون و باگذشت ۲۱ سال از شهر شدن سیمینه هنوز بسیاری از ادارات در این شهر شعبه ایجاد نکردند و حتی بعضی از ادارات نیز نمایندگی‌های خود را تعطیل کردند.
 
 رئیس شورای اسلامی شهرستان بوکان بیان کرد: بخش سیمینه یکی به‌واسطه زمین هلی حاصلخیز خود قطب کشاورزی، دامداری و باغبانی منطقه است؛ ولی متأسفانه مردم آن از هیچ امکاناتی بهره‌مند نیستند.
 
 قرنی عنوان کرد: هنوز چندین روستای بخش سیمینه از وجود راه آسفالته استاندارد بی‌بهره هستند که نیاز است ادارات خدمات‌رسان به این موضوع ورودی جدی داشته باشند، زیرا پیشرفت هر منطقه‌ای به زی ساخت‌های آن ارتباط مستقیم دارد.
 
 وی تصریح کرد: متأسفانه در عصر ارتباطات هنوز بیش از ۲۰ روستای بخش سیمینه از وجود اینترنت و حتی خط‌دهی تلفن همراه بی‌بهره هستند.
 
 رئیس شورای شهر سیمینه ادامه داد: همان‌طور که عنوان شد سیمینه قطب تولیدات خام کشاورزی، دامداری و باغی بوکان می‌باشد، ولی متأسفانه هیچ توجهی از نظر زیرساختی در حوزه صنایع پایین‌دستی به آن نشده است.
 
قانع قرنی تصریح کرد: متأسفانه ادارات سطح شهرستان به‌جای راه‌اندازی شعبه خود در شهر سیمینه هر روز ده‌ها مشکل نیز برای مردم این منطقه ایجاد می‌کنند.
 
 رئیس شورای سیمینه گفت: هر روزه و با شکایت ادارات مختلف صدها کشاورز به علت‌های مختلفی همچون حفر چاه، دامداری در مراتع، لوله غیرمجاز، رعایت‌نکردن حریم و غیره بندر راه روهای دا دادگاه گرفتار هستند.
 
 وی بیان کرد: دشت رحیم خان یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی می‌باشد که دست‌برقضی تمام کارهای آن تیز از جمله حفر کانال‌ها و لوله‌گذاری انجام شده ولی متأسفانه طی سال‌های گذشته توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه راکد مانده است.
 
 قرنی تصریح کرد: در صورت بهره‌برداری جز این طرح شاهد ایجاد اشتغال برای هزاران نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهیم بود.
 
 رئیس شورای شهر سیمینه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم این منطقه را توجه به وام‌های خوداشتغالی در حوزه‌های دامداری، کشاورزی و باغی دانست و افزود: متأسفانه بانک‌ها هیچ‌گونه توجه ای به این مهم ندارد.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =