• تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 0:05
  • کد خبر : 2045
  • چاپ خبر
بوکان
در سایه سوءمدیریت اتاق اصناف و صمت؛

بتن آماده روی ریل گرانی در بوکان

در سایه سوءمدیریت اتاق اصناف و صمت برای بار سوم در سه ماه اول سال جاری شاهد افزایش قیمت بتن آماده در بوکان هستیم.

 به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی بوکان‌هه‌وال؛ از ابتدای سال تاکنون قیمت بتن آماده در بوکان با افزایش چندین‌باره روبرو شده، به‌طوری‌که در جدیدترین قیمت اعلام شده طی روزهای گذشته هر تن بتن آماده در بوکان با افزایش ۵۰۰ هزارتومانی به قیمت دو و میلیون ۴۰۰ هزار تومان رسید.
 
در سال جدید نرخ بتن آماده در بوکان با تنش قیمتی و افزایش چندین‌باره روبروست به‌طوری‌که ابتدای سال جدید هر تن بتن آماده با قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.
بعد از وقفه‌ای برای دومین بار قیمت آن به یک میلیون ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت، از دو روز قبل هم نرخ هر تن بتن آماده برای سومین بار متوالی با افزایش چشمگیری به قیمت دو میلیون ۴۰۰ هزار تومان رسیده است
 
اگر چه گرانی و افزایش قیمت‌ها در کل کشور وجود دارد، اما افزایش و تعیین قیمت‌ها در بوکان داستان دیگری دارد که تاکنون غیرقابل‌کنترل بوده و دراین‌بین شهروندان مجبورند این موج‌های گرانی را در سایه سوءمدیریت اتاق اصناف و اداره صمت بوکان تحمل کنند.
 
 باتوجه‌به اینکه افزایش قیمت بتن آماده بر وضعیت نابسامان مسکن تأثیر مستقیم خواهد گذاشت همین مسئله اعتراض شهروندان بوکانی در این مدت به همراه داشته! ولی تاکنون مسئولین نظارتی و در رأس آنها اتاق اصناف و اداره صمت بوکان به این موضوع هیچ واکنشی نشان نداده‌اند! که خود مزید بر علت شده تا سودجویان با آزادی عمل کافی نسبت به افزایش خودسرانه بتن آماده اقدام کنند
 
 در همین رابطه یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن بتن آماده بوکان در گفتگو با خبرنگار بوکان‌هه‌وال گفت: شرکت‌های بتن آمادهٔ بوکان جهت تولید بتن نیاز به چندین مواد اولیه دارند که مهم‌ترین آن شن و ماسه می‌باشد که باتوجه‌به آزادسازی نرخ عرضه ماسه و عدم صدور مجوز برداشت توسط نهادهای ذی‌ربط، شرکت‌های بتن آماده بوکان مجبور به تهیه ماسه موردنیاز از شهرستان‌های هموار از جمله شاهین‌دژ و میاندوآب می‌باشد.
 
 وی ادامه داد: علاوه بر افزایش سرسام‌آور نرخ ماسه و کرایه حمل نیز اعمال و در نتیجه هیچ راهی به جز افزایش نرخ بتن برای این شرکت‌ها وجود ندارد.
 
 این عضو هیئت‌مدیره انجمن بتن آماده بوکان عنوان کرد: در نهایت با تحلیل عامل‌های مشخصه از جمله شن و ماسه، سیمان و حقوق و بیمه کارکنان و هزینه استهلاک ماشین‌آلات و همچنین با استعلام قیمت از شهرهای هم‌جوار توسط مسئولین ذی‌ربط و ادارهٔ محترم صنعت معدن و تجارت قیمت‌گذاری انجام و نرخ اعلامی از تاریخ اول خرداد ۱۴۰۳ ابلاغ گردید.
 
 لازم به ذکر است پایگاه خبری بوکان هه‌وال هفته گذشته در گزارشی مبسوط به حواشی گرانی سرسام‌آور بتن آماده در بوکان پرداخته که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و مردم داشت.
 
 انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 3 =