• تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 20:59
  • کد خبر : 860
  • چاپ خبر
بوکان
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی:

باید فرهنگ شهادت در بین نسل‌های مختلف ترویج شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ امروز یکشنبه و هم‌زمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر ویژه‌برنامه یادواره شهدا در بوکان برگزار شد.    در این برنامه که در سالن سردار سلیمانی و با حضور جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مردم ولایت‌مدار و مدیران شهرستانی برگزار شد، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان

به گزارش خبرنگار اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ امروز یکشنبه و هم‌زمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر ویژه‌برنامه یادواره شهدا در بوکان برگزار شد.
 
 در این برنامه که در سالن سردار سلیمانی و با حضور جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مردم ولایت‌مدار و مدیران شهرستانی برگزار شد، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در سخنانی ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و همچنین عید مبعث گفت: در ۴۵ سال پیش و در چنین روزهای مردم، باایمان و اراده استوار پایه‌های رژیم ستم‌شاهی را برچیده و نظام جمهوری اسلامی را پایه‌ریزی کردند.
 
 رضا ابراهیمی در تشریح جمهوری اسلامی افزود: جمهوریت ماهیت سیاسی و اسلامی نیز بعد حکومتی نظامی شد که حضرت امام (ره) آن را برای ملت به ارمغان آورد.
 
 وی ادامه داد: در حقیقت می‌توان بر این مهم تأکید کرد که مردم‌سالاری دینی با جمهوری اسلامی شکل گرفت و این مهم در قانون اساسی ثبت شد.
 
 معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: جمهوریت در قانون اساسی ما یعنی تام کارگزاران این کشور باید با رأی و نظر مردم انتخاب شوند.
 
 وی عنوان کرد: با نگاهی به ساختار سیاسی جمهوری اسلامی، عالی‌ترین مقامات سیاسی کشور از رئیس‌جمهور گرفته تا شوراهای اسلامی با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و جدای از این مقام معظم رهبری نیز به‌واسطه رأی مردمی به مجلس خبرگان برگزیده می‌شود.
 
 رضا ابراهیمی افزود: روزهای مهم و حیاتی پیش روی کشور قرار دارد که هر کدام از آنان به تنهای می‌توانند سرنوشت کشور را تغییر دهند که انتخابات از جمله مهم‌ترین آنان است.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز امنیت و آرامشی که ما از آن برخوردار هستیم مدیون خون شهدای می‌باشد که برای حفظ این انقلاب از جان و زندگی خود گذشتند.
 
 معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: امروز بسیاری در تلاش هستند تا نام و یاد شهدا به فراموشی سپرده شود و در این راه با تمام توان در حال برنامه‌ریزی هستند.
 
 ابراهیمی افزود: وظیفه ما این است که با تمام توان در راستای ادامه راه شهدا کوشا باشیم؛ زیرا شهدا از عزیزترین خود که همانا جان بود گذشتند تا دین، وطن و خاک کشورشان پابرجا بماند.
 
 این مسئول عالی‌رتبه استانی عنوان کرد: باید با تمام توان یادواره‌های شهدا برگزار شود و راه و شیوه زندگی آنان برای نسل جوان تبیین شود تا در راه حفظ انقلاب انگیزه نسل‌های دوم و سوم انقلاب افزایش یابد.
 
 وی تصریح کرد: باید فرهنگ شهادت به نسل‌های مختلف ترویج شود که اگر این نباشد قطعاً در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد.
 
 ابراهیمی گفت: امروز دشمن فضا را برعکس نشان می‌دهد و ما باید با جهاد تبیین که یکی از ضروریات جامعه است فرهنگ شهدا را نهادینه کنیم؛ زیرا اکنون دشمن با تمام توان در حال بمباران نسل جوان و نوجوان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در بخش سوم سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در سطح استان آذربایجان غربی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات اساسی دولت در سطح استان توجه به گسترش فضاهای آموزشی بود.
 
 ابراهیمی ادامه داد: تا قبل از دولت سیزدهم یکی از چالش‌های اساسی استان در حوزه کمبود فضاهای آموزشی بود؛ ولی با تلاش جهادی دولت سیزدهم طی دو یال گذشته ۷۹۳ کلاس درس در آذربایجان غربی احداث شده که سهم شهرستان بوکان ۴۰ کلاس بوده است.
 
 وی عنوان کرد: در حوزه گازرسانی و قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم شاخص‌های استانی روی عدد ۳۰ بود؛ ولی اکنون این مهم به ۸۵ درصد رسیده است که سهم بوکان بالای میانگین استانی یعنی ۹۲ است.
 
 
 این مسئول عالی‌رتبه استانی تصریح کرد: تنها طی دو سال گذشته در ۶۹۶ روستا طرح هادی اجرا شده است که سهم بوکان ۷۰ روستا می‌باشد
 
 ابراهیمی گفت: ۴۱۲ روستا نیز طی دو سال گذشته تحت پوشش اینترنت قرار گرفته که سهم شهرستان بوکان در آیت حوزه بالاتر از شاخص‌های استانی است.
 
 وی گریزی نیز به آسفالت راه‌های شهری و روستای زد و افزود: طی دو سال گذشته ۳۵۶ کیلومتر از جاده‌های روستای و ۲۳۳ کیلومتر راه برون‌شهری آسفالت شده‌اند.
 
 معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ما امروز دنبال نشاط اجتماعی هستیم؛ زیرا دشمن در حال تزریق ناامیدی در سطح جامعه است.
 
 وی ادامه داد: علی الرغم کمبودها دولت با تمام قدرت پای‌کار بوده تا مشکلات انباشته شده از کم‌کاری‌های گذشته را جبران کند و خوشبختانه در این راه شبانه رویی و جهادی در حال کار می‌باشد و شاخص‌ها و آمارها نیز گواه این حقیقت است.
 
 رضا ابراهیمی عنوان کرد: سیاست دولت سیزدهم این است که مدیران آن از حل مشکلات واهمه‌ای نداشته باشند.
 
 این مقام استانی تصریح کرد: همراه و هنگام با مردم و در کنار مردم بودن از بارزترین شاخصه‌های دولت سیزدهم است و باید مدیران شهرستانی نیز همین روند را ادامه دهند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 3 =