• تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 0:27
  • کد خبر : 2964
  • چاپ خبر
بوکان
رئیس اداره منابع طبیعی بوکان خبر داد:

بوکان رکوردار رفع تصرف اراضی ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان از رکوردار بودن این شهرستان در رفع تصرف اراضی ملی در سطح استان نسبت به مساحت خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس محیط‌زیست بوکان‌هه‌وال؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهر بوکان در گفتگو با خبرنگار ما از تصرف ۱۰۹ فقره اراضی ملی در این شهرستان خبر داد و گفت: طی هفت‌ماهه سال جاری خوشبختانه شاهد به سرانجام رسیدن ۱۰۹ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در حوزه استحفاظی این شهر به مساحت بیش از ۱۴۳ هکتار بودیم که خود یک رکورد در این حوزه می‌باشد.
 
 عبدالله وند افزود: همچنین طی این مدت میزان اراضی ملی رفع تصرف شده بدون ارجاع به مراجع قضایی و با استفاده از اختیار مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی ۷۱ فقره به مساحت ۵۵ هکتار بوده است.
 
 وی ادامه داد: میزان اراضی ملی رفع تصرف شده از طریق مراجع محترم قضایی نیز طی هفت ماه گذشته ۶۸ هکتار بود که امید است تا پایان سال شاهد به سرانجام رسیدن پرونده‌های دیگری نیز در این حوزه باشیم.
 
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان همچنین با اشاره به پرونده‌های قاچاق چوب در این شهرستان نیز عنوان کرد: طی هفت ماه گذشته و با همکاری دیگر ارگان‌های مرتبط شاهد ارجاع ۲۲ فقره پرونده قاچاق چوب به مراجع قضایی بودیم.
 
 وی تصریح کرد: برابر آمارها تناژ چوب‌های کشف و ضبط شده از قاچاقچیان که اغلب بید، بلوط و چنار بوده بیش از ۷۰ تن برآورد شده است که بعد از مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح گردید.
 
 این مسئول بوکانی با اشاره به آتش‌سوزی مراتع در سطح شهرستان طی تابستان سال جاری نیز به خبرنگار ما افزود: متأسفانه طی تابستان سال جاری شاهد آتش‌سوزی در ۱۵ مرتع از مراتع شهرستان به مساحت بیش از یک هزار هکتار بودیم که البته با تلاش نیروهای آتش‌نشانی، مردم و حامیان محیط‌زیست از افزایش این آمار جلوگیری شد.
 
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوکان ادامه داد: طی هفت ماه گذشته میزان اراضی ملی تخصیص‌یافته به پروژه‌های کلان عمومی و عمرانی و حمایت از سرمایه‌گذاران ۷۵ هکتار بوده که این مهم نشان از عزم راسخ این اداره برای پیشرفت و توسعه و رفع چالش‌ها در شهرستان است.
 
 عبدالله وند بیان کرد: در ۶ماهه اول نیز مشکلات ۱۶۰ پلاک زمین در کمیسیون رفع تداخلات جهت حل مشکلات کشاورزان به پایان رسید.
 
 وی همچنین در ادامه با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای این اداره در سطح شهرستان در راستای حفظ و سیانت از منابع طبیعی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد توقیف و ضبط یک دستگاه خودرو سایپا حامل چوب قاچاق و فاقد مجوز در محورهای مواصلاتی شهرستان بوکان بودیم.
 
 ابن مسئول بوکانی بیان کرد: این خودرو توسط عوامل هوشیار یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوکان شناسایی و ضبط گردید.
 
 عبدالله وند تصریح کرد: متأسفانه در اتفاقی تلخ طی شبانه‌روز گذشته نیز شاهد حریق در بین ۳۰۰ اصله درخت بید و پنج هکتار از اراضی ملی روستای باغچه ایل تیمور در اثر کم‌توجهی و کوته‌بینی یک کشاورز بومی بودیم.
 
 وی تصریح کرد: با شناسایی فرد متخلف پرونده در حال پیگیری از طریق مراجع قضایی است.
 
 این مسئول بوکانی افزود: لازم به ذکر است که در ۶ماهه اول سال جاری بیش از ۹۷۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان دچار آتش‌سوزی شده که منجر به خسارت بیش از ۵۰ میلیاردریالی به منابع طبیعی شده است.
 عبدالله وند در پایان خاطرنشان کرد: تلفن شبانه‌روزی امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش‌ها مردمی است.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =