• تاریخ انتشار : جمعه 29 تیر 1403 - 0:36
  • کد خبر : 2383
  • چاپ خبر
بوکان
برای اولین‌بار در بوکان؛

 بازدید فرماندار بوکان از یک مؤسسه فرهنگی

برای اولین‌بار در سطح بوکان فرماندار شهرستان از یک مؤسسه فرهنگی و هنری که در عرصه موسیقی فعال است بازدید و پیگیر فعالیت های آنان شد.

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر بوکان‌هه‌وال؛ فرماندار شهرستان بوکان روز پنجشنبه و برای اولین‌بار در تاریخ این شهرستان با حضور در یکی از آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری ضمن بازدید با عوامل این مؤسسه به گفتگو پرداخت.
 
در حاشیه این بازدید خشایار صنعتی به خبرنگار ما گفت: فعالیت و برپایی آموزشگاهی هنری گامی در جهت پیشبرد اهداف عالیه فرهنگ است.
 
وی افزود: با وجود آموزشگاه‌های آزاد فرهنگی و هنری علی‌الخصوص در زمینه موسیقی می‌توانیم به اهداف فرهنگی و هنری ارزشمند و شایان نام بوکان دست پیدا کنیم.
 
صنعتی بیان کرد: فرمانداری شهرستان حامی چنین مؤسساتی خواهد بود و از هیچ کمکی برای پیشبرد اهداف فرهنگی، دریغ نخواهد کرد.
 
 مؤسسه هنری صدف با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت سمکو فیضی پیش‌کسوت (آهنگ‌سازی، تنظیم، خوانندگی) و دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد موسیقی باسابقه چندین سال در عرصه‌های آموزش، تولید و نشر آثار هنری فعالیت دارد.
 
 این آکادمی برای اولین‌بار در سطح شهرستان بوکان و شهرهای اطراف اقدام به برگزاری دوره‌های مهارتی دیپلم موسیقی کرده که باعث ارتقای علمی این رشته شده و علاقه‌مندان به تحصیل در این دوره‌ها در آن آکادمی مشغول تحصیل می‌باشند.
 
 همچنین برای اولین‌بار در شهرستان بوکان، فیضی موفق به اخذ مجوز هنرستان هنرهای زیبا از وزارت آموزش‌وپرورش و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
 شایان‌ذکر است که گروهی از هنرمندان پیش‌کسوت و خبره عرصه موسیقی و هنرهای دیگر جهت کارهای پژوهشی و علمی در راستای اعتلای هنر موسیقی گرد هم آمده‌اند تا برای اولین‌بار کتاب‌ها و لوحه‌های فشرده زیربنایی موسیقی را تدوین کنند.
اهمیت این اقدامات به حدی است که نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولین و علاقه‌مندان به هنر است.
 
 لذا به همین خاطر فرماندار، با بازدید از این مکان حمایت همه‌جانبه خود را از برنامه‌های این آکادمی و گروه علمی‌پژوهشی آن اعلام کردند.
 
 در این دیدار آقایان سمکوفیضی، قادر آزمند و محمدعلی موکری حضور داشتند که به همراه آقایان ستار حسین‌زاده و منصور بهرام بیگی گروه علمی‌پژوهشی موسیقی کوردی را تشکیل می‌دهند.
 
 لازم به توضیح است در شهرستان بوکان چهار مؤسسه در زمینه موسیقی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند که هرکدام طی سالیان اخیر موفق به تربیت شاگردان زیادی در این عرصه شده‌اند.

تا کنون آکادمی های موسیقی و مؤسسه های فرهنگی و هنری طی سال جاری چندین کنسرت موسیقی برای کودکان و همچنین کارآموزان خود برگزار کرده و جدای از این طی برنامه‌های مختلفی از هنرمندان بزرگ و اساتید موسیقی شهرستان تجلیل به عمل آورد ‌اند.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + پنج =