• تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1403 - 0:16
  • کد خبر : 1967
  • چاپ خبر
بوکان
فرماندار بوکان:

بازار قلب اقتصاد هر شهری است

فرماندار بوکان بازار را قلب اقتصاد و اشتغال در هر شهری دانست که برای پویایی و رونق دادوستت در آن باید با برنامه‌ریزی حرکت کرد.

 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ خشایار صنعتی روز پنجشنبه و در حاشیه بازدید از بازار و گفتگو با بازاریان و بررسی وضعیت عرضه و تقاضا و مشکلات آنان به خبرنگار ما گفت: بی‌تردید بازار قلب اقتصاد و اشتغال در هر شهری است و پویایی و سرزندگی در آن نشان از رونق کسب‌وکار می‌باشد.
 
 وی ادامه داد: امروز خوشبختانه بازار بوکان یکی از پویاترین و پر داد و ستت‌ترین بازارهای منطقه است و رونق اقتصادی کاملاً در آن مشهود می‌باشد.
 
 فرماندار بوکان تصریح کرد: همین پویایی، سرزندگی و تنوع کالا در بازار بوکان سبب مرکزیت آن برای بسیاری از ساکنین شهرهای اطراف شده و هر روزه صدها نفر از سقز، شاهین‌دژ، میاندوآب، تکاب و حتی بانه برای خریدهای خود به این شهر سفر می‌کنند.
 
 صنعتی در ادامه بیان کرد: در این بازدیدها سعی می‌شود موضوعات مختلف از جمله وضعیت قیمت‌ها و کمیت و کیفیت اجناس موجود مورد بررسی قرار گیرد.
 
 فرماندار بوکان عنوان کرد: نحوه عرضه و توزیع و علی‌الخصوص قیمت‌گذاری کالاها و اقلام اساسی در بازار باید در چارچوب مقررات و قوانین اصناف تنظیم شود و در این زمینه دستگاه‌های نظارتی باید نظارت دقیق و مؤثری بر بازار داشته باشند.
 
 وی دراین‌رابطه از دستگاهی اجرایی ذی‌ربط خواست ضمن ارائه راهکارهای بهبود و تسهیل شرایط برای توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان بر هماهنگی در عمل و هم‌اندیشی با اتحادیه‌های صنفی و به‌کارگیری ایده‌های کارآمد و اهرم‌های قانونی نیز برای برخورد با کم‌فروشان، گران‌فروشان و افراد مخل در سطح بازار تأکید نمود.
 
 نماینده عالی دولت سیزدهم در بوکان با اشاره به مشکلات ترافیکی بازار بوکان نیز عنوان کرد: متأسفانه بافت سنتی، عدم تعریف پارکینگ اختصاصی برای مجتمع‌های تجاری و بازارچه‌ها و قرارگرفتن بازار در هسته مرکزی شهر سبب ایجاد بار ترافیکی شدید در این منطقه شده است.
 
 وی افزود: دستگاه‌های مرتبط باید در کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر با استفاده از برنامه‌های قابل‌اجرا گام بردارند و این مهم بایستی برای کسبه و مردم ملموس باشد.
 
 خشایار صنعتی در ادامه به خبرنگار بوکان‌هه‌وال گفت: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با هر گونه کم‌فروشی، گران‌فروشی، احتکار و غیره با شماره‌تلفن ۱۲۴ تماس و یا به اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه نمایند.
 
 این مسئول عالی دولتی در شهرستان بوکان اضافه کرد: توسعه و پویایی بازار یعنی شور و شادابی اجتماعی، پس لازم است در راستای رونق این مهم گام‌های ملموس و قابل‌اجرایی توسط مدیران بویژه صمت، اتاق‌اصناف و شهرداری و دیکر نهاد‌های مرتبط برداشته شود.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 4 =