• تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 0:04
  • کد خبر : 573
  • چاپ خبر
بوکان
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری بوکان خبر داد:

اهدای یک عدد سفال تاریخی به میراث‌فرهنگی بوکان

به گزارش خبرنگار تاریخ و فرهنگ بوکان‌هه‌وال؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوکان از اهدای یک عدد سفال تاریخی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد به این اداره خبر داد. شورش محمدپور با اعلام این مطلب اظهار کرد: این سفال تاریخی توسط بایزید احمدپور و رحمان آقا بیگی از اهالی روستای ارمنی بلاغی

به گزارش خبرنگار تاریخ و فرهنگ بوکان‌هه‌وال؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوکان از اهدای یک عدد سفال تاریخی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد به این اداره خبر داد.

شورش محمدپور با اعلام این مطلب اظهار کرد: این سفال تاریخی توسط بایزید احمدپور و رحمان آقا بیگی از اهالی روستای ارمنی بلاغی این شهرستان اهدا شده است.

وی افزود: این سفال با نام اهداکننده آن ویترین این اداره نگهداری شده و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

محمدپور گفت: سایر شهروندان نیز می‌توانند اشیای تاریخی خود را به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تحویل دهند تا این اشیای تاریخی به نام شخص یا خانواده آنها نگهداری و در معرض نمایش عموم قرار بگیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوکان افزود: این سفال تاریخی با قدمت بالای ۲ هزارساله هنگام حمل خاک به داخل روستا بعد از خاک‌برداری از یک زمین کشاورزی پیدا شده و نکته مهم آن عدم شکستگی و ترک‌خوردگی بعدازاین کش‌وقوس‌ها است.

وی تصریح کرد: هم اکنون مکان‌های بسیار مهم تاریخی از دوران پارینه‌سنگی تا عصر مس و مفرق در بوکان شناسایی شده ولی متأسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی اداره و همچنین نبود بودجه کافی این آثار مهم در ورطه نابودی و غارت دزدان تاریخ و فرهنگ این سرزمین قرار دارند.

شورش محمدپور افزود: متأسفانه به علت تأمین بودجه موردنیاز و همچنین عدم جانمایی مناسب، احداث موزه تاریخ بوکان به یک رؤیا تبدیل شده است که امیدواریم با رایزنی‌های صورت‌گرفته این مهم را به واقعیت تبدیل کنیم.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − دو =