• تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1402 - 0:33
  • کد خبر : 691
  • چاپ خبر
بوکان
مدیر عامل منابع آب بوکان خبر داد:

انسداد ۱۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در بوکان

به گزارش خبرنگار محیط‌زیستی بوکان هه‌وال؛ امروز پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه دهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بوکان برگزار گردید.    در حاشیه این جلسه، مدیر منابع آب شهرستان بوکان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب زیرزمینی و سطحی و سیمای منابع شهرستان گفت: خشکسالی‌های پی‌درپی و تغییر اقلیم، افزایش تقاضا برای مصارف

به گزارش خبرنگار محیط‌زیستی بوکان هه‌وال؛ امروز پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه دهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بوکان برگزار گردید.
 
 در حاشیه این جلسه، مدیر منابع آب شهرستان بوکان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب زیرزمینی و سطحی و سیمای منابع شهرستان گفت: خشکسالی‌های پی‌درپی و تغییر اقلیم، افزایش تقاضا برای مصارف مختلف، تبدیل اراضی آبی به دیمی و نقش توسعه نامتوازن بخش کشاورزی وضعیت منابع آب شهرستان را در وضعیت هشدار قرار داده است.
 
 عباسی افزود: لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و مصارف جهت کاهش مخاطرات مربوط به کمبود منابع آبی و عبور از تنش آبی در ماه‌های آتی مطالبی باید در دستور همه دستگاه و ادارات متولی قرار گیرد.
 
 وی همچنین در تشریح اقدامات لازمه در خصوص حفاظت از منابع آبی زیرزمینی و سطحی شهرستان نیز عنوان کرد: انسداد ۱۳۸ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال جاری، لایروبی و بازگشایی مجاری آبی، نصب ۸۸ فقره کنتور حجمی بر روی چاه‌های دارای پروانه، صدور پروانه برای چاه‌های شرب روستاهای دارای تنش آبی را از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه برشمرد.
 
 مدیرعامل منابع آب بوکان در ادامه تصریح کرد: اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌ها، شناسایی خطوط لوله غیرمجاز جهت آبیاری اراضی دیمی، آزادسازی بستر رودخانه‌های سیمینه‌رود و زرینه‌رود، نظارت بر مجوزهای معادن شن و ماسه، در خصوص اجرای برنامه مدیریت توامان منابع آب و برق که نقش مهمی در جلوگیری از اضافه برداشت از منابع آب را دیگر اقدامات مؤثر در راستای حفاظت از منابع آبی شهرستان دانست.
 
 در ادامه معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی فرماندار بوکان نیز در گفتگو با خبرنگار بوکان هه‌وال در خصوص لزوم صرفه‌جویی و مدیریت مصارف در بخش‌های مختلف گفت: نظارت کامل بر طرح‌های صنعتی و خدماتی و کشاورزی که درخواست خدمات و تغییر کاربری داده‌اند بایستی به‌صورت روزانه انجام گیرد.
 داود پارسامهر هر افزود: نظارت بر معادن شن و ماسه و تأمین مصالح پروژه‌های عمرانی، جلوگیری از آبیاری اراضی با پساب تصفیه نشده، جلوگیری از آلودگی منابع آب، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های شهرستان نیز باید به‌صورت مستمر انجام گیرد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 12 =