• تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 - 0:05
  • کد خبر : 2610
  • چاپ خبر
بوکان
با اعلام برترین سمن های سال آذربایجان‌غربی؛

انجمن آوای زیرک بوکان سمن برتر استان

با اعلام برترین سمن های سال آذربایجان‌غربی موسسه مردم نهاد آوای زیرک از بوکان در رتبه نخست قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر بوکان‌هه‌وال؛ انجمن مردم‌نهاد “آوای زیرک” به‌عنوان سمن برتر حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان غربی انتخاب شد.

صبح امروز دوشنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ همایش روز ملی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی برگزار شد.

در این همایش از طرح‌های نهضت ملی مشارکت اجتماعی رونمایی و از مراکز برتر سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های استان تجلیل شد.

در پایان این همایش از سازمان مردم‌نهاد “آوای زیرک” از شهرستان بوکان که در حوزه تخصصی فرهنگ، هنر و موسیقی فعالیت دارد به‌عنوان انجمن برتر استان تقدیر به عمل آمد.

انجمن آوای زیرک در چند سال گذشته به‌خوبی در حوزه موسیقی فولکلوریک فعالیت داشته است و قدم‌های تأثیرگذار و ماندگاری را در این حوزه فراموش شده برای موسیقی کوردی برداشته است.

انجمن مردم‌نهاد آوای زیرک به دبیری و مدیرمسئولی ابراهیم عثمانی (دکتری مدیریت رسانه و فعال فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و رسانه‌ای)، مدیریت هنری و دبیر اجرایی منوچهر جهانی (روزنامه‌نگار و خبرنگار باسابقه حوزه‌های فرهنگ و هنر، پژوهشگر موسیقی نواحی کُردستان، عضو خانه موسیقی ایران) بر اساس سامانه ثبت و صدور اعتبارنامه فعالیت تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان یک سازمان مردم‌نهاد (NGO) ثبت شده است.

این مؤسسه در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۷ با شماره مجوز ۱۳۹ وزارت ورزش و جوانان در ایران و مرکز اصلی فعالیت در استان آذربایجان غربی (دفتر مرکزی شهرستان بوکان) بنیان‌گذاری شده و پروانە فعالیت رسمی دریافت کردە است.

محورها و موضوع فعالیت انجمن مردم‌نهاد «آوای زیرک»؛ فرهنگی، هنری، ادبی، موسیقی محلی و سنتی است که باهدف کلی؛ معرفی ریشه‌ها و مفاهیم موسیقی نواحی و سنتی به نسل جوان تلاش می‌نماید.

این انجمن مردم‌نهاد با اهداف عملیاتی؛ شناسایی و بهبود وضعیت موجود و ساماندهی برنامه‌ها، مطالعه وضعیت موجود و جایگاه موسیقی سنتی در جوامع امروزی و در بین جوانان، انتشار نشریه الکترونیکی هنر موسیقی و ارائه گزارش عملکرد و آگاه‌سازی مخاطبان، برگزاری کارگاه و نشست‌های تخصصی، برگزاری مستر رده‌های موسیقی، برگزاری کنسرت‌های موسیقی، مستندسازی فیلم زندگی‌نامه بزرگان و موسیقیدانان محلی جهت آگاه‌سازی جوانان فعالیت مستمر دارد.

همچنین این مؤسسه در راستای گردآوری و تدوین مجموعه‌های مستند، فرهنگی، هنری و اجتماعی، برگزاری جشن‌های مناسبتی برای ایام سال، برگزاری مراسم همایش بزرگداشت و نکوداشت به‌منظور گرامیداشت بزرگان و مستعدان عرصه فرهنگ و هنر، انجام تحقیق و پژوهش در موضوعات مرتبط با موسیقی نواحی و سنتی، اجرای طرح‌های پژوهشی، فرهنگی و هنری، همکاری در برپایی جشنواره و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و همچنین مشارکت در برگزاری همایش و درس گروهی‌های تخصصی با ارائه خدمات فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − چهارده =