• تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 12:06
  • کد خبر : 2033
  • چاپ خبر
بوکان
با حضور مسئولان استانی و شهرستانی؛

افتتاح سومین اورژانس ۱۱۵ بانوان در بوکان

با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی سومین اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ بانوان استان آذربایجان غربی روز شنبه ۱۹ خردادماه در بوکان افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار سرویس سلامت بوکان‌هه‌وال؛ روز شنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ مراسم افتتاح اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ بانوان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، نماینده مردم فهیم بوکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
 
 در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: باتوجه‌به دستورالعمل جدید آمایش سرزمینی اورژانس‌های پیش بیمارستانی مبنی بر توسعه ۳۰ درصدی پایگاه‌های اورژانس بانوان نسبت به کل پایگاه‌ها، اورژانس آذربایجان غربی از جمله مراکز پیشتاز در بین مراکز اورژانس کشور است.
 
 فرزین اظهارکرد: در سال گذشته نیز در راستای ارائه خدمات اورژانسی به بانوان استان دو پایگاه اورژانس ویژه بانوان در پیرانشهر و ارومیه راه‌اندازی شد.
 
 وی ادامه داد: اورژانس آذربایجان غربی با داشتن سه پایگاه اورژانس ویژه بانوان در شهرهای ارومیه، پیرانشهر و بوکان، در بین مراکز اورژانس در سطح کشور پیشتاز است.
 
 فرماندار بوکان نیز در حاشیه این افتتاح گفت: باتوجه‌به ضرورت و نیاز شهرستان در راستای افزایش خدمات حوزه سلامت پایگاه‌های اورژانس بانوان این شهرستان روز شنبه به بهره‌برداری رسید.
 
 خشایار صنعتی افزود: مدیران استانی و شهرستانی با تمام توان نسبت به تکمیل و تأمین آمبولانس و فضای فیزیکی این مرکز تلاش و خوشبختانه امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
 
 در حاشیه این افتتاح مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان با اشاره به موقعیت جغرافیایی بوکان گفت: شهرستان بوکان با قرارگرفتن در موقعیت بی‌نظیر جغرافیایی به مرکزیت چندین شهرستان در استان آذربایجان غربی و کردستان با جمعیتی بالای ۱ میلیون نفر تبدیل شده است.
 
علی حسین‌زاده افزود: جدای از این بوکان با قرارگیری در راه‌های ارتباطی سه استان آذربایجان غربی، شرقی و کردستان از شدآمد ویژه‌ای برخوردار است که متأسفانه به علت عدم وجود راه‌های استاندارد حوادثات ناگوار رانندگی در مسیرهای منتهی به این شهر روی می‌دهد.
 
وی ادامه داد: از لحاظ جمعیتی شهرستان بوکان سومین شهر پر جمعیت استان است و راه‌اندازی پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) ویژه بانوان، پایگاه جدیدی برای خدمت‌رسانی مضاعف به بانوان و از نیازهای اساسی و مبرم می‌باشد.
 
 در ادامه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان نیز گفت: طبق آمار میانگین رسیدن بر بالین بیمار در سطح استان برای حوادثات شهری ۱۱ دقیقه و جاده‌ای ۱۲ دقیقه است منتهی در بوکان این میانگین به‌طوری‌که برای حوادثات شهری هشت و جاده‌ای ۱۰ دقیقه می‌باشد.
 
 رضازاده افزود: بی‌تردید عملکرد مطلوب کارکنان فوریت‌های پزشکی بوکان در سطح استان پیشتاز و الگو می‌باشد و همین مهم سبب رضایت‌مندی عمومی از این مرکز شده است.
 
 وی بیان کرد: بوکان امروز سومین شهر استان بعد از ارومیه و پیرانشهر می‌باشد که مجوز راه‌اندازی اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) بانوان برای آن صادر شده است و پس از فراهم نمودن مکان مستقل و زیرساخت‌ها در هفته آینده این پایگاه جهت ارائه خدمات به بانوان افتتاح می‌شود.
 
 در این مراسم، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ بانوان بوکان به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + دو =