• تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 0:16
  • کد خبر : 1612
  • چاپ خبر
فرماندار
فرماندار بوکان در مراسم زنگ سپاس معلم:

آموزش‌وپرورش زیرساخت کشور را می‌سازد

فرماندار بوکان در مراسم زنگ سپاس معلم که همزمان با سراسر کشور در بوکان نیز برگزار شد آموزش‌وپرورش را سازنده زیر ساخت های بنیادی کشور با تربیت اندیشمندان و جوانان نخبه دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی بوکان‌هه‌وال؛ ویژه‌برنامه گرامیداشت روز معلّم با حضور فرماندار بوکان، اعضای شورای تأمین و اداری و دبیران مدارس شهرستان بوکان در محل مدرسه شاهد برگزار گردید.

در این مراسم، ضمن ایراد سخنرانی توسط مسئولان و اجرای برنامه‌های موسیقی و سرود، به‌پاس قدردانی از زحمات معلّمان دلسوز شهرستان بوکان، با اهدای لوح سپاس، از تلاش‌های بی‌دریغ آنان تقدیر به عمل آمد.

فرماندار بوکان در این مراسم ضمن تبریک هفته معلم و استاد، به مقام معلم در آئین اسلام اشاره کرد و گفت: خداوند بهترین مقام بعد از آفریدگار را به معلمی اختصاص داده است.

معلم می‌تواند به جامعه بشریت شکل دهد و دانش‌آموز و دانشجو می‌توانند پیش‌قراولان این تغییر مهم در مسیر تعالی باشند.

خشایار صنعتی افزود؛ جدای از متون ادبی و تاریخی، دین مبین اسلام نیز توجه ویژه‌ای به معلم داشته و به‌صورت مستمر یادآور شده که معلم یک شغل انسان‌ساز و هدایت گر است.

وی همچنین تصریح کرد؛ معلمان بافرهنگ سازی و انسان‌سازی خود، بازیگران اصلی در شکل‌گیری آینده یک جامعه هستند به‌گونه‌ای که کلید پیشرفت و توسعه و بالندگی یک جامعه بر دوش معلمان است؛ زیرا آنها با رسالت بزرگ خود توانسته‌اند بار سنگین هدایت جوامع مختلف بشری از ابتدا تاکنون را بر دوش بکشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بوکان افزود: معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسان‌ها را به‌سوی کمال و پیشرفت سوق می‏دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان‌ها ثبت می‌کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌انداز می‌گرداند.

صنعتی بوکان با اشاره به جایگاه و رسالت معلم بر لزوم تبیین و تفسیر بیانات رهبری درباره معلمان تأکید کرد و گفت: آموزش‌وپرورش زیرساخت کشور را می‌سازد و برای دستیابی به توسعه متوازن باید به آموزش‌وپرورش توانمند با معلمان اندیشمند توجه ویژه داشته باشیم.

فرماندار بوکان بیان کرد: معلمان قشر خستگی‌ناپذیر دلسوز، پرتلاش و مایه افتخار جامعه هستند، از معلمان به‌عنوان قشری فرهیخته و امانت‌دار آینده‌سازان کشور برای فردایی بهتر یاد می‌شود، مردان و زنانی که با تعلیم‌وتربیت فرزندان برومند میهن اسلامی‌مان، آنان را برای حضور در جامعه و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور آماده می‌سازند.

خشایار صنعتی ادامه داد: همه جهان مدیون نام معلم است، زیرا این شغل مبارک همانند چراغی روشن بشریت را به سوی نور و دوری از جهل و جهالت هدایت کرده است.

فرماندار بوکان عنوان کرد: همه ما مدیون تلاش معلمینی هستیم که شبانه روزی زحمت کشیدند تا در آینده شاهد کشوری آباد و پیشرفته باشند.

خشایار صنعتی تصریح کرد: معلمین حق بزرگی بر جامعه دارند و ما موظف هستیم به هر نحوی که شده این حق را ادا کنیم.

انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =