• تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1403 - 0:38
  • کد خبر : 2202
  • چاپ خبر
بوکان
بوکان‌هوال برسی میکند؛

آتش‌نشانی بوکان و گلایه های شهرک صنعتی ها

وایرال شدن خبر آتش‌گرفتن کامیون در شهرک صنعتی و عدم حضور بموقع آتش‌نشانان سبب گلایه صاحبان صنایع در این شهرک شد

به گزارش خبرنگار سرویس حوادث بوکان‌هه‌وال؛ روز گذشته خبر آتش‌گرفتن یک کامیون در شهرک صنعتی بوکان و عدم حضور آتش‌نشانان برای مهار آن در فضای مجازی و رسانه‌های محلی به‌صورت گسترده وایرال شد.
 
 در همین رابطه رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شهرک صنعتی در محدوده قانونی خدمات سازمان نیست
 
 رسول معروفی در واکنش به گلایه شهروندان نسبت به عدم فعالیت ایستگاه مستقر در شهرک صنعتی بیان کرد: عصر روز گذشته به دنبال اعلام آتش‌گرفتن یک دستگاه خودروی کامیون در شهرک صنعتی بلافاصله دو گروه مجهز از آتش‌نشانان ایستگاه‌های این سازمان به محل اعزام و پس از رسیدن مشغول اطفا حریق شدند.
 
 وی افزود: در این حادثه یکی از همشهریان ارجمند با تهیه تصویری اذعان داشته که آتش‌نشانان با درنگ به محل اعزام شده‌اند که بدین‌وسیله اعلام می‌دارد که این سازمان متعلق به شهرداری بوده و محدوده قانونی ارائه خدمات آن در محدوده خدمات شهری بوده و اعزام به شهرک صنعتی و تمامی روستاها نیز خارج از محدوده قانونی بوده که بنا به وظیفه انسانی در مأموریت‌های مختلف و در هنگام تماس مردمی به دورترین نقاط سطح شهرستان هیچ‌گونه تعللی نکرده و نخواهد کرد.
 
 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان تصریح کرد: برابر قانون شهرک‌های صنعتی بایستی خود دارای آتش‌نشانی مستقل بوده و این امر نیز در بوکان با احداث ساختمان و تخصیص یک دستگاه کامیون مربوطه محقق شده است.
 
 در همین راستا مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان به موضوع آتش‌گرفتن یک دستگاه تریلی واکنش داد و در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اینجانب به‌عنوان مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بابت موضوع آتش‌گرفتن ماشین در شهرک صنعتی لازم دانستم که درباره ماشین آتش‌نشانی نکاتی را به خدمت برسانم.
 
 شهرام عزیزی افزود: تقریباً ۶ ماه است که شهرک صنعتی بوکان مجهز به ماشین آتش‌نشانی شده ولی طبق قوانین شرکت شهرک‌ها هزینه تأمین نیرو برای ماشین، نگهداری و تعمیر آن به عهدهٔ سهام‌داران و مالکین واحدها است.
 
 وی بیان کرد: طی جلساتی که با مدیران واحدها داشتیم بیشتر این هزینه را متقبل نمی‌شوند و متاسفانه در مواقع بحران همین افراد از نبود خدمات ایمنی در شهرک صنعتی گلایه می‌کنند.
 
 عزیزی عنوان کرد: طی چند جلسه‌ای که با فرمانداری، شهرداری و سازمان آتش‌نشانی داشتیم، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تأکید داشتند که نمی‌توانند به خارج از محدودهٔ شهری نیرو بفرستند.

وی خاطر نشان کرد: تمامی مخارج و هزینه‌های امور شهرک صنعتی از آب‌بها و حق از هزینۀ سرانۀ خدمات اخذ شده از واحدها تأمین می‌شود که بعضی از واحدها آن را هم وصول نمی‌کنند.
انتهای خبر

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 5 =