• تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1402 - 10:31
  • کد خبر : 512
  • چاپ خبر
بوکان
سرپرست مرکز بهداشت بوکان خبر داد

شناسایی ۱۶۰۰ بیمار جدید با فشار خون بالا در بوکان

  به گزارش خبرنگار حوزه سلامت بوکان هه‌وال؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوکان در خصوص آخرین وضعیت پویش ملی غربالگری سلامت در شهرستان بوکان گفت؛ تا امروز ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به دیابت و یک هزار ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به فشارخون بالا شناسایی شده‌اند.    سوران ایوبی اظهار کرد: ۵۹ هزار و ۳۳۷ نفر از

  به گزارش خبرنگار حوزه سلامت بوکان هه‌وال؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوکان در خصوص آخرین وضعیت پویش ملی غربالگری سلامت در شهرستان بوکان گفت؛ تا امروز ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به دیابت و یک هزار ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به فشارخون بالا شناسایی شده‌اند.
 
 سوران ایوبی اظهار کرد: ۵۹ هزار و ۳۳۷ نفر از همشهریان از ابتدای اجرای پویش ملی غربالگری سلامت از نظر ابتلا به دیابت و فشارخون بالا مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
 
 وی عنوان کرد: هم اکنون پویش ملی غربالگری فشارخون بالا و دیابت در ۹۹ مرکز و پایگاه و خانه بهداشت همراه با تیم‌های سیار و اتوبوس سیار سلامت در حال انجام است.
 
ایوبی ادامه داد: در پویش ملی سلامت برای تشخیص و شناسایی بیماران دیابت و فشارخون بالا بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام شده است.
 
 سرپرست مرکز بهداشت بوکان تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح در سطح شهرستان در جمعیت بالای ۳۰ سال، پنج درصد ابتلا به دیابت و همچنین ۱۱٫۳ درصد ابتلا به فشارخون بالا، مورد شناسایی قرار گرفته است.
 
 سوران ایوبی تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه اندازه‌گیری قند خون ناشتا در این پویش معیار بررسی میزان قند خون افراد است از شهروندان گرامی دعوت می‌کنیم که در کنار مراجعه و اطلاع‌رسانی به سایر افراد جامعه، دراین‌خصوص به‌صورت ناشتا برای انجام آزمایش به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی محل زندگی خود مراجعه کنند

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =